La seguretat a la zona de Can Vidalet és un tema que preocupa a molts veïns. En aquest reportatge descobrirem si el barri és segur, si hi ha càmeres de vigilància, robatoris freqüents, si existeixen i si el transport públic és segur per moure’s per la ciutat.
Primer de tot, hem anat a veure prop de 20 edificis per l’àrea de la Bòbila i del metro de Can Vidalet. Hem volgut veure si hi ha càmeres de vigilància al barri i hem observat que en els carrers a prop dels edificis visitats i en els semàfors sí que hi ha càmeres de vigilància. Això ajuda a que els veïns estiguin més segurs.
Segons l’article de la revista Esplugues Digital, els comerços conviuen amb por perquè alguns d’ells han estat víctimes de robatoris. Per això, hem anat a preguntar a la gent si hi havia robatoris freqüents a la zona. Hem entrevistat a la Núria, una dona que viu al barri des de fa 34 anys. La Núria diu que abans hi havia més robatoris, però al llarg dels anys s’han reduït gràcies a la feina de la policia.
També hem entrevistat a un veí que era policia fa molts anys i ens va dir que “la zona d’Esplugues és una zona tranquil·la quan és de dia, però de nit canvia completament”. Hem parlat amb una mare de dos fills sobre si és segur anar al parc i ens diu que és segur si el nen està acompanyat per un tutor legal.
Pel que fa al transport públic, segons TMB, hi ha aproximadament deu mil càmeres de videovigilància als trens, estacions i cotxeres de metro i 4.500 a la xarxa de bus. Les imatges queden grabades i els Mossos les poden revisar. També, l’Ajuntament ha posat un nou equip de serens que treballen de les 23h a les 6h. Aquests serens es poden trobar per la Bòbila, el parc de Can Vidalet, Les Tres Fonts i a la parada de metro de Can Vidalet.
En conclusió, Can Vidalet es una zona segura per viure tot i que encara queda feina per fer.
Fonts:
- TMB – “Siempre estamos”
- elPeriodico –“Queremos que los vecinos confíen en nosotros”
- esplugues.digital
